Gå til innhold

AvKroken Fiske med ny nettbutikk

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 avkroken

avkroken

Sportsfisker

• Administrators
  • 2.215 Innlegg:
  • LocationOslo
  • fulltnavn:
    Tom Ole Holth

Skrevet 13 mars 2011 - 09:48

Etter lengre perioder med tildels store feil og mangler i nettbutikken, grunnet utstrakt hackervirksomhet på webhotellet, har vi nå byttet butikkløsning fra OsC til Magento.
Vi har jobbet i flere måneder med å konvertere butikken, produktene og kundebasen, så ikke noen skulle falle fra på veien.

Det er fortsatt noen mangler, feil og designmessige ting som gjenstår, men pr nå er butikken fullt opperativ.

Kom gjerne med tilbakemeldinger på konstruktiv kritikk.
Nettadressen peker mot en prosjektplass, men dette vil ikke være merkbart for kundene på annen måte enn at hastigheten i en periode er noe redusert.

http://www.avkrokenfiske.com
Tom Ole Holth

#2 gullfiskern

gullfiskern

Kystmeiter

• Members
  • 369 Innlegg:
  • Locationråholt
  • fulltnavn:
    Sondre Øistad

Skrevet 13 mars 2011 - 10:43

Designet ser meget bra ut. En førstegangsbesøkende får trolig mer lyst til å handle her enn på den forrige avkroken sida :)

Noe småtteri. Når jeg går inn på en kategori f.eks: fôr og agn. Kommer det frem i hovedbildet "Det er ingen produkter opprettet i denne kategorien". Her kunne vell underkategoriene som står i kolonnen til venstre bli oppført som linker med bilde. Tror det kunne ha gjort siden enda mer brukervennlig, spesielt for nye brukere.

#3 iversen

iversen

Kystmeiter

• Members
  • 396 Innlegg:

Skrevet 13 mars 2011 - 10:50

Ser veldig bra ut!! Noen feil så jeg med produkt kontra bilde!
I love the smell of carpslime in the morning

#4 Trym

Trym

Kystmeiter

• Jury
  • 250 Innlegg:
  • LocationNannestad
  • fulltnavn:
    Trym Enger

Skrevet 14 mars 2011 - 07:36

Gratulerer!
Endelig på plass.

Reagerer med engang på headingen som rullerer (noe jeg syns var positivt) hvor du reklamerer for forhåndsbestilling med frist 28.02. Den datoen er passert. :rolleyes:

Er klar over den, håpet var å få opp butikken for en god stund siden, men ble desverre forsinket.
Vil bli fjernet.

#5 fiskern86

fiskern86

Kystmeiter

• Members
  • 323 Innlegg:
  • LocationSørum
  • fulltnavn:
    Øystein Bertelsen

Skrevet 14 mars 2011 - 05:25

Synes den nye nettbutikken gjorde ett mye bedre inntrykk og det røsket litt ekstra i lommeboka også.
Gratulerer, bra jobba :)

Ps. Ikke mulig å bruke ÆØÅ i leverings/faktura adressen.

#6 ptomter

ptomter

Slimål

• Administrators
  • 6 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Pål A. Tomter

Skrevet 14 mars 2011 - 06:31

View PostTrym, on 14 mars 2011 - 07:36 , said:

Gratulerer!
Endelig på plass.

Reagerer med engang på headingen som rullerer (noe jeg syns var positivt) hvor du reklamerer for forhåndsbestilling med frist 28.02. Den datoen er passert. :rolleyes:

Er klar over den, håpet var å få opp butikken for en god stund siden, men ble desverre forsinket.
Vil bli fjernet.

Denne er nå fjernet!

#7 ptomter

ptomter

Slimål

• Administrators
  • 6 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Pål A. Tomter

Skrevet 14 mars 2011 - 06:33

View Postfiskern86, on 14 mars 2011 - 05:25 , said:

Synes den nye nettbutikken gjorde ett mye bedre inntrykk og det røsket litt ekstra i lommeboka også.
Gratulerer, bra jobba :)

Ps. Ikke mulig å bruke ÆØÅ i leverings/faktura adressen.

Har testet nå både med en eksisterende bruker og en ny bruker ved å bruke ÆØÅ både i Adresse, Navn og Sted. Uten noen problemer. Får du noen feilmelding, eller vil den bare ikke fortsette etter du har trykket bestill? Hvilken nettleser bruker du? Ev. også versjon av nettleser?

#8 fiskern86

fiskern86

Kystmeiter

• Members
  • 323 Innlegg:
  • LocationSørum
  • fulltnavn:
    Øystein Bertelsen

Skrevet 15 mars 2011 - 11:29

View Postptomter, on 14 mars 2011 - 06:33 , said:

Har testet nå både med en eksisterende bruker og en ny bruker ved å bruke ÆØÅ både i Adresse, Navn og Sted. Uten noen problemer. Får du noen feilmelding, eller vil den bare ikke fortsette etter du har trykket bestill? Hvilken nettleser bruker du? Ev. også versjon av nettleser?

Har sjekket dette grundig nå, går fint å ha Ø i Navn og Sted men ikke Addresse.

Lørenveien 10

"Street address" length must be equal to or greater than 1 characters.

Bytter jeg ut Ø med O fungerer det fint, da kan jeg plutselig velge om jeg skal hente det selv eller få det tilsendt :)
Jeg bruker internett explorer, versjon 7.0.6000.16982.
Har aldri hatt noen problemer med noen ting grunnet denne versjonen tidligere, men en gang må være den første også.

#9 ptomter

ptomter

Slimål

• Administrators
  • 6 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Pål A. Tomter

Skrevet 16 mars 2011 - 03:34

View Postfiskern86, on 15 mars 2011 - 11:29 , said:

Har sjekket dette grundig nå, går fint å ha Ø i Navn og Sted men ikke Addresse.

Lørenveien 10

"Street address" length must be equal to or greater than 1 characters.

Bytter jeg ut Ø med O fungerer det fint, da kan jeg plutselig velge om jeg skal hente det selv eller få det tilsendt :)
Jeg bruker internett explorer, versjon 7.0.6000.16982.
Har aldri hatt noen problemer med noen ting grunnet denne versjonen tidligere, men en gang må være den første også.

Har testet på 2 maskiner nå på firefox, Internet Explorer (versjon 8), Opera og Google Chrome, og klarer ikke få den feilen du bruker , Har testet med Ø i adresse og får ingen feil. Kunne du prøve å oppdatere nettleseren? Hvis du har på automatiske oppdateringer fra Microsoft skulle den allerede vært oppdatert til nyere versjon.

#10 fiskern86

fiskern86

Kystmeiter

• Members
  • 323 Innlegg:
  • LocationSørum
  • fulltnavn:
    Øystein Bertelsen

Skrevet 19 mars 2011 - 02:58

View Postptomter, on 16 mars 2011 - 03:34 , said:

Har testet på 2 maskiner nå på firefox, Internet Explorer (versjon 8), Opera og Google Chrome, og klarer ikke få den feilen du bruker , Har testet med Ø i adresse og får ingen feil. Kunne du prøve å oppdatere nettleseren? Hvis du har på automatiske oppdateringer fra Microsoft skulle den allerede vært oppdatert til nyere versjon.

Se det ja, men da er det jo på tide med en oppdatering.
Takk for hjelpen :)

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere