Gå til innhold

Langesund Fiskefestival 2009. 20 år!

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Åsmund

Åsmund

Forumadministrator

• Members
  • 655 Innlegg:
  • LocationLangesund
  • fulltnavn:
    Åsmund Isaksen

Skrevet 18 juli 2009 - 10:06

Postet bilde

7. – 9. August 2009

En av Norges største sportsfiskekonkurranse fra småbåt.

Premiebordet er spekket med premier fra våre sponsorer.

Barnefiskekonkurranse

Festival-konsert på lørdag i bryggeteltet (cover kr. 100,-)

Mat, øl & vin-servering

Biletter kan forhåndskjøpes hos Roalds Elektro.

Mer informasjon om festivalen, aktiviteter, påmelding m.m. finner du på våre nettsider.

www.langesundfiskefestival.no

Er det noen som har noen spørsmål av rent teknisk/praktisk art (altså ikke hvor de får rødknurr, sandflyndre og skrubbe, eller hovr mange stenger dere skal ha med dere) send meg en mail på khanen"att"gmail.com. Eller dere kan stille dem i denne tråden selvsagt :D
Jeg har arter. og en blogg.

#2 skepparn

skepparn

Karpefisker

• Members
  • 549 Innlegg:
  • LocationGöteborg

Skrevet 18 juli 2009 - 10:52

Heja Sverige!
Arter: 55/100
Blogg: <!-- m -->http://artjakten.blogspot.com/<!-- m -->

#3 Åsmund

Åsmund

Forumadministrator

• Members
  • 655 Innlegg:
  • LocationLangesund
  • fulltnavn:
    Åsmund Isaksen

Skrevet 18 juli 2009 - 10:57

skepparn skrev:

Heja Sverige!

Jävlar! :D

#4 Karpelure

Karpelure

Kystmeiter

• Members
  • 316 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Charlie Haug

Skrevet 20 juli 2009 - 07:03

Som vanlig stille Team avkroken opp på årets happening.

Vi har booket plass og bo og mangler bare avtaler med de forskjellige fiskeartene der nede, men det kommer. :D

#5 Fiskekongen

Fiskekongen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 70 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Robert Råmundsen

Skrevet 22 juli 2009 - 08:24

Ettersom jeg nå for 4 året på rad har båtproblemer, toppet det seg med en liten brann som brant av alt av kabler i båten. Alt av styring,tenning og giring gikk fiseføyka. Så blir nok et år uten særlig prøvefiske, og masse mekking. Jippi :)

Lurer på å gi faen, og å kjøpe meg en ny båt i mellomtida. Selge den seinere, etter forsikringa har kikka på andre båten. Det kan jo ta litt tid.

#6 Vikane

Vikane

Member

• Members
  • PipPip
  • 20 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Kjetil Aske

Skrevet 22 juli 2009 - 08:34

Skal være med igjen i år etter flere års fravær, satser på ny pers plasseringsmessig. Driver å monterer svingere og ekkolodd om dagen, og er klar for testfiske så snart jeg er på vannet igjen.
Håper på godvær i festival-helga :)

#7 Rage

Rage

Sportsfisker

• Administrators
  • 1.490 Innlegg:
  • LocationStrømmen
  • fulltnavn:
    Andreas Næristorp

Skrevet 23 juli 2009 - 09:58

Ser ut som jeg skal være med også gitt :)
Slem forumadministrator og snilt juryemedlem!
-------------------------------------------------------------------
/Andreas

#8 Åsmund

Åsmund

Forumadministrator

• Members
  • 655 Innlegg:
  • LocationLangesund
  • fulltnavn:
    Åsmund Isaksen

Skrevet 04 august 2009 - 10:24

På grunn av Full City-forliset og det påfølgende oljeutslippet blir det endel restriksjoner på hvor man kan fiske under festivalen. Rognsfjorden er sannsynligvis uaktuell, det er gode muligheter for at alt vest for sundet blir "avstengt" og er vi riktig uheldige kan det bli forbudt å gå utenfor sydspissen på Langøya. Nøyaktig hvor strenge restriksjonene blir vet vi mer om i morra formiddag, etter et møte med Kystverket... Restriksjoner blir det i alle fall, situasjonen er fremdeles ustabil og har status som krise. De har ennå ikke full kontroll på havaristen og utslippet, og i tillegg til stadig økende mengder lenser i sjøen er det stor trafikk fra fartøy som er med i opprydningsaksjonen. De er temmelig lite interessert i å ha hundre småbåter tøffende ut i jobben deres. Forståelig nok, men trasig for oss...

#9 Fiskekongen

Fiskekongen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 70 Innlegg:
  • fulltnavn:
    Robert Råmundsen

Skrevet 05 august 2009 - 06:52

Det er ikke status som krise nå lenger OZ. Men opprydningsarbeide:

"Helikopterttoktet var også oppløftende. Det er relativt lite olje igjen langs land også. Det betyr at det er samlet opp mye olje. Mest olje er det i området fra risør og nordover mot Kragerø, men også her er mengdene små.

Med strandrensegrauppa på plass beveger man seg over fra akuttfasen og over i saneringsfasen av aksjonen." sitat kystverket.

De sier jo selv at det ikke er mye olje på sjøen. Og det som ligger igjen er tynn oljefilm. Blir veldig merkelig om de stal stenge av alt mot vest, og ihvertfall fra Langøya.

Hvis vi ender opp med sterke restriksjoner på hele vestsiden av fjorden, så skjønner jeg ingen ting! Rundt havariste, Såstein og innenfor lensene burde holde lenge. Og med en merknad om å ikke stå i veien for aksjonen i sin helhet. HUSK! De har ikke gitt restriksjoner til andre småbåter i området, eller på noen måte avstengt fjorden. Så hvorfor for oss??? Håper dere stiller noen spørsmål til dem, og ikke tar imot ukritisk alt som kommer. Har full forståelse for at vi ikke skal hemme opprydningsarbeidet. Men når de selv sier det er få eller ingen aksjonerbare flak inne i fjorden lenger, så virker dette noe krisemaksimerende for helga.

#10 Åsmund

Åsmund

Forumadministrator

• Members
  • 655 Innlegg:
  • LocationLangesund
  • fulltnavn:
    Åsmund Isaksen

Skrevet 05 august 2009 - 06:57

Fiskekongen skrev:

Det er ikke status som krise nå lenger OZ. Men opprydningsarbeide:

"Helikopterttoktet var også oppløftende. Det er relativt lite olje igjen langs land også. Det betyr at det er samlet opp mye olje. Mest olje er det i området fra risør og nordover mot Kragerø, men også her er mengdene små.

Med strandrensegrauppa på plass beveger man seg over fra akuttfasen og over i saneringsfasen av aksjonen." sitat kystverket.

De sier jo selv at det ikke er mye olje på sjøen. Og det som ligger igjen er tynn oljefilm. Blir veldig merkelig om de stal stenge av alt mot vest, og ihvertfall fra Langøya.

Hvis vi ender opp med sterke restriksjoner på hele vestsiden av fjorden, så skjønner jeg ingen ting! Rundt havariste, Såstein og innenfor lensene burde holde lenge. Og med en merknad om å ikke stå i veien for aksjonen i sin helhet. HUSK! De har ikke gitt restriksjoner til andre småbåter i området, eller på noen måte avstengt fjorden. Så hvorfor for oss??? Håper dere stiller noen spørsmål til dem, og ikke tar imot ukritisk alt som kommer. Har full forståelse for at vi ikke skal hemme opprydningsarbeidet. Men når de selv sier det er få eller ingen aksjonerbare flak inne i fjorden lenger, så virker dette noe krisemaksimerende for helga.

I går, da Ronny snakka med dem hadde situasjonen i alle fall status som krise... Vi får se hva de sier senere i dag.

#11 Åsmund

Åsmund

Forumadministrator

• Members
  • 655 Innlegg:
  • LocationLangesund
  • fulltnavn:
    Åsmund Isaksen

Skrevet 05 august 2009 - 08:52

Nå ser det endel lysere ut, det gjelder åpenbart å finne en litt muntrere og blidere fyr høyt oppe i systemet... Det ser ut til at vi kan gå uttaskjærs, sannsynligvis blir det langt færre begrensinger enn først antatt, men bortover Fra Skjæregg mot Jomfruland blir det nok stengt. Det som gjør det litt vrient for dem som driver med prøvefiske er at vi ikke vet noenting 100% sikkert før fredag ettermiddag. Dette vil uansett bli annonsert på skippermøtet lørdag morgen. Når det gjelder prøvefisket tror jeg folk bare må bruke huet. Holde seg unna området rundt Såstein, Stråholmen og de avstengte områdene.

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere